20100109

Testimoni Terkini JusMate5

Wow..Enot Turun 15kg Menggunakan Jus Mate5   
Pelakon dan pelawak terkenal Enot kini berjaya menurunkan berat badan sebanyak 15 kilogram (kg) setelah sebulan menggunakan Jus Mate 5. Peserta sehati berdansa ini sebenarnya mempunyai masalah asma namun kata Enot sejak minum jus itu beliau lebih bertenaga untuk menari di pentas rancangan itu.

“Latihan yang padat setiap hari saya tempuhi tanpa masalah semput dengan minum dua paket JM5 sehari…saya rasa lebih hebat dan cergas untuk menari sepanjang masa. 

“Sedar tak sedar berat badan saya turun 15 kg iaitu dari 128 kg kepada 113 kg. JM5 sangat menakjubkan disamping memberi kesihatan yang lebih untuk tubuh saya,” kata beliau semasa bersama-sama pengedar lain mempromosi produk HPM di sini. Enot berkata selain membantu menghilangkan masalah asma beliau, jus itu juga menstabilkan hormon wanitanya. Kalau dulu perjalanan haid Enot tidak teratur tetapi kini beliau tidak perlu gusar lagi memikirkan tarikh haid beliau. 

“Saya akan terus gunakan jus ini untuk mengurangkan lagi berat badan saya sebanyak 50kg dalam tempoh tiga bulan akan datang…keyakinan ini saya kongsi dengan rakan artis sehati berdansa iaitu Didie Alias yang kini menggunakan DOC-K kerana mengalami masalah sendi,” kata Enot. Ikuti pula pengalaman Didie selepas ini yang berjaya meneruskan tarian bersama pasangannya sehingga ke peringkat top 5 Sehati Berdansa dengan bantuan DOC-K      


Guna Dulu Baru Jual..Testimoni Sendiri (Widuri Arieyana)

Berat Widuri 62 kg setelah menggunakan Jus Mate5 turun kepada 48 kg kini dengan penggunaan hanya selama dua bulan. Widuri pernah ke Pusat Pelangsingan Terkemuka untuk menurunkan berat badan setelah melahirkan dua orang anak dan penurunannya sangatlah sedikit. Disamping menghabiskan beribu-ribu ringgit demi mengembalikan bentuk badan idaman. Suami pula terpaksa menunggu Widuri berjam-jam setiap kali sesi rawatan malah terpaksa kerap kali ke Pusat Pelangsingan iaitu seminggu tiga kali jika ingin mendapatkan kesan yang baik. 

"Wid tak sanggup lagi untuk meneruskan sesi rawatan tersebut kerana terpaksa menghabiskan masa, terpaksa meninggalkan anak-anak kepada mertua dan suami kerana setiap sesi rawatan memakan masa 3-5 jam bergantung kepada berapa rawatan yang kita ambil. Lagipun penurunannya sangat lambat dan sedikit tetapi kita telah menghabiskan beribu-ribu ringgit. Banyak pengorbanan yang harus dilakukan"

Apabila Widuri melihat testimoni-testimoni yang ditunjukkan di Wanita Hari Ini dan membaca di majalah tentang kejayaan produk Jus Mate5, Widuri tertarik untuk menggunakannya sehinggalah pada Jun 2009 Widuri mendapat 1set Jus Mate5 dan menggunakannya sendiri.

"Wid memang bersemangat dan bertekad untuk menurunkan berat badan. Dengan itu, Wid mesti ikut peraturan diet yang betul. Apa yang Wid lakukan ialah bersarapan dengan sekeping roti, minum oat atau minum nestum..tengah hari minum Jus Mate, malam Wid hanya makan buah-buah atau minum sup sayur sahaja..sentuh nasi sekali je seminggu..itu pun dalam kuantiti yang sedikit. Selebihnya..Wid minum air 3 liter...untuk memastikan kita berdisiplin...Wid buat sendiri jadual pemakanan..air mesti di habiskan dalam botol yang disediakan untuk cukupkan 3 liter sehari..."

Dengan adanya keyakinan dan semangat apa sahaja dapat kita lakukan...hasilnya memang menakjubkan...Seminggu pertama berat Wid turun sehingga 4kg, sehinggalah sachet yang terakhir...dan akhirnya.....berat Wid ialah 48 kg. Nak tau kesan dari pengambilan Jus Mate nie...kita akan berasa cepat kenyang walau pun baru makan sedikit. Badan rasa ringan, dulu wid selalu migrain...sekarang tidak lagi....Wid mengsyorkan pada kawan-kawan di sekolah. Niat mulanya untuk turunkan berat badan akhirnya beralih arah menjadi pengedar aktif HPM di Sabah. Pada bulan pertama Wid menyertai HPM dengan mendapat sokongan dari kawan-kawan dan keluarga, pendapatan Wid terus mencecah 4 angka. 


Sehinggalah sekarang berat bukanlah menjadi masalah lagi. Wid kini menggunakan dR Silky untuk kebaikan luar dan dalaman seorang wanita. Nak tau kisah menarik Wid bersama dr Silky???? Untuk berkongsi pengalaman, bimbingan, tips diet bersama Wid..bolehlah menghubungi di talian 016-810 1874. Sedia membantu anda di luar sana.


Terima kasih kepada Dato' Dr Rozmey kerana menghasilkan produk-produk yang berkesan, murah dan selamat malah mengubah taraf kesihatan jua taraf ekonomi kami.

Testimoni Yang Telah Berjaya Mendapat Berat Idaman..Tahniah

ANDA TELAH MENCUBA PELBAGAI PRODUK PELANGSINGAN TETAPI TIDAK MENDAPAT HASIL YANG DIINGINI??? KINI SEMAKIN RAMAI DAN JUMLAH PENGGUNA JUSMATE5 SEMAKIN MENINGKAT SETIAP HARI KERANA JUSMATE5 ADALAH FORMULASI PAKAR TERBUKTI MAMPU MEMBANTU UNTUK MENDAPATKAN BERAT DAN BENTUK BADAN YANG DIIDAMKAN. JUSMATE5 TERNYATA MENJADI PRODUK PELANGSINGAN NO 1 RAKYAT MALAYSIA MASA KINI!!!! 

DAPATKANNYA SEKARANG MELALUI http://jusmate5sabah.blogspot.com LEBIH CEPAT, MUDAH & TEPAT...ANDA BILA LAGI????

Kandungan Kolestrol Menurun

Jika dahulu beliau memiliki tahap kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah iaitu mencecah 7.2 millimols (mmol/l) dan kini Siti Mariam Ibrahim, 35, boleh menarik nafas lega kerana kandungan kolesterol dalam tubuh darahnya menurun sehingga ke 4.2 mmol/l.

Menurutnya, sejak mengamalkan pengambilan Jus Diet Mate 5 (JM5) April lalu, Siti Mariam atau lebih mesra dikenali sebagai Suhaila berjaya mengurangkan berat badannya sebanyak 9 kilogram (kg).
Kini, beliau berbangga kerana berjaya memiliki berat badan sebanyak 69 kg berbanding sebelum menggunakan JM5 dahulu, 78 kg.

“Selama lima bulan saya mengamalkan minum JM5 dan ternyata produk daripada Herba Prima Marketing (HPM) ini berkesan, malah langsung tidak mendatangkan sebarang kemudaratan kepada kesihatan.

“Saya amat berpuas hati dengan produk ini kerana ianya selamat dan berkesan untuk digunakan bagi mereka yang ingin mengurangkan berat badan,” katanya ketika dihubungi, semalam.

 “Ramai rakan-rakan mula menegur penampilan saya kerana kelihatan lebih langsing, malah saya turut mempromosikan produk ini kepada rakan-rakan lain yang ingin mencuba,” katanya yang bertugas sebagai kerani di syarikat swasta.

Sungguh Mudah & Berkesan Dengan Jus Mate5
“Kesakitan pada lutut dan tumit akibat daripada berat badan yang berlebihan telah mendorong saya untuk mencuba Jus Mate 5 (JM5),” kata Siti Afzan bt Sahrom.

Siti merasakan mustahil dan pernah berputus asa untuk menurunkan berat badan setelah hampir 6 tahun (semenjak melahirkan anak), kerana telah bermacam-macam produk yang dicuba namun semuanya gagal.
Ditambah pula dengan masalah semasa mahu membeli pakaian kerana tiada saiz yang sesuai menguatkan lagi semangat beliau untuk mengamalkan produk ini dengan bersungguh-sungguh.

“Kata-kata sindiran dan ejekan yang pernah diterima daripada teman-teman  sebelum ini juga adalah salah satu sebab kenapa saya nekad mahu menggunakan produk JM5 ini”

“Ternyata sungguh mudah dan berkesan sekali kerana dalam bulan pertama saja saya telah berjaya menurunkan berat badan saya sebanyak 10kilogram (kg). Bagaikan mimpi pula kerana dalam masa 3 bulan saja saya telah berjaya menurunkan  berat  kepada 75kg yang pada asalnya 106kg”

Tambahnya lagi badan beliau kini terasa ringan dan hati pula sentiasa gembira kerana ramai yang memuji tentang perubahan bentuk fizikalnya tetapi yang paling penting sekali, perjalanan haid yang tidak teratur telah pulih semula setelah hampir setahun dua bulan serta masalah gastric yang agak kronik beliau juga alami sebelum ini juga telah hilang.


Mula Ditegur Kerana Penampilan Menarik
Sejak mengetahui rakan baiknya menghidap penyakit gout, Wan Mohd Asyraf Wan Arif, 28, mula risau kerana takut mengalami penyakit sedemikian memandangkan beliau memiliki berat badan yang berlebihan.
Sebelum mencuba produk Herba Prima Marketing (HPM), Jus Mate 5 (JM5), beliau memiliki berat badan sebanyak 107 kilogram (kg) dan pernah tidak mengambil nasi sebagai makanan harian selama sebulan.

Namun, hasil yang diperolehi sangat mengecewakan kerana berat badan turun dalam 1 hingga 2 kg sahaja dan mula mengambil JM5 sejak April tahun lalu. Beliau yang bekerja sebagai Kerani Kewangan di Cheras, Kuala Lumpur mula mengawal pemakanannya semasa mengambil JM5 dan ternyata produk yang diambil beliau sangat berkesan.Kini, beliau berjaya mengurangkan berat badan sebanyak 27 kg dan gembira kerana rakan-rakan beliau mula menegur penampilan beliau yang baru serta nampak kurus berbanding dulu.

“Untuk memastikan berat badan saya kekal dan tidak bertambah, saya mula mengamalkan makan sup sayur agar hasil yang diperolehi lebih berkesan.

“Saya juga masih mencuba untuk mengurangkan lagi berat badan dan sasaran saya adalah untuk mencapai berat badan sehingga ke 75 kg,” katanya ketika dihubungi baru-baru ini.

Selepas melihat perubahan yang positif, Wan Mohd Asyraf  mula mengesyorkan produk JM5 kepada rakan-rakan yang lain. Apa yang pasti, beliau gembira kerana dapat memakai semula baju sewaktu belajar ketika dulu. Akhirnya, beliau berjaya mencapai impiannya untuk mendaki Gunung Kinabalu selepas mengurangkan berat badan.


Tiga Bulan Tidak Sentuh Nasi
“Saya langsung tidak menyentuh nasi selama tiga bulan selain saya berpuasa sunat setiap hari Isnin dan Khamis. Saya bertekad untuk ‘gila-gila diet’ untuk mendapatkan bentuk badan yang ideal,” kata seorang eksekutif  kewangan, Zam Raini Ahmad, 30, mengenai usahanya untuk menurunkan berat badan selepas dengan pelbagai produk pelansingan lain.

Ibu kepada dua orang anak itu berkata, usahanya untuk menurunkan berat badannya sebanyak 80 kilogram (kg) berbaloi apabila berat badannya berkurang sebanyak 21 kg selepas tiga bulan mengamalkan Jus Mate 5 (JM5).

“Selain mengamalkan diet yang ekstrem, saya turut mencari info kesihatan dan pemakanan sihat dalam internet selain melakukan akviti ‘window shopping’ untuk membantu pembakaran kalori di dalam badan. Apabila waktu rehat, saya akan berjalan-jalan di pasar raya untuk menggantikan aktiviti senaman.

“Perkara yang paling untuk mereka yang ingin menurunkan berat badan ialah disiplin terutama berkata berkaitan pemakanan. Tanpanya segala yang dilakukan yang sia-sia sahaja,” katanya ketika ditemui di sini, hari ini.

Beliau berkata, selain mendapat berat badan yang ideal, pendapatan turut bertambah apabila dia bergiat aktif dalam perniagaan HPM sejak lebih setahun lalu.


Pernah Guna Produk Lain...
Sebelum menggunakan Jus Mate 5, Fadzillah Omar, 30, pernah menggunakan produk lain untuk menguruskan berat badan. Namun, hasil yang diperolehi sangat mengecewakan, malah beliau seringkali mengalami sakit perut dan cirit-birit kesan daripada penggunaan produk berkenaan.

Tidak lama selepas itu, beliau tertarik dengan satu perbincangan forum berkaitan masalah masalah berat badan di internet. Ramai kenalannya di internet menyarankan beliau mencuba produk Herba Prima Marketing (HPM), Jus Mate 5 (JM5).

“Selepas disyorkan rakan, saya terus mencari maklumat berkaitan dengan JM5 di laman web rasmi HPM dan mendapatkannya melalui pengedar,” katanya ketika dihubungi, semalam.
Beliau yang bertugas sebagai Pengurus Tadbir di sebuah syarikat teknologi maklumat mempunyai berat badan sebanyak 70 kilogram (kg) dan kini boleh berbangga dengan penurunan sebanyak 11 kg.

“Saya amat berpuas hati dengan berat badan sebanyak 59 kg dan akan berusaha untuk mengurangkannya lagi mengikut cara diet tersendiri. Paling bagus sekali apabila saya didapati mengandung sebanyak dua kali selepas melahirkan anak pertama.

“Tetapi kali kedua saya mengalami keguguran dan terpaksa berhenti menggunakan JM5 buat sementara,” katanya lagi.

Sejak menggunakan JM5 Mac lalu, ramai rakan sepejabat bertanyakan tentang rahsia beliau mengurangkan berat badan, lalu mengesyorkan mereka menggunakan JM5. Menurut Fadzillah lagi, beliau akan mengamalkan semula meminum JM5 tidak lama lagi untuk memastikan berat badan sasarannya sebanyak 50 kg tercapai.


Dapat Kurus dan Tambah Pendapatan
Sebelum ini, Junaidah Samsuraii, 25, sudah menghabiskan beratus ringgit bagi membeli produk untuk makanan kesihatan. Kini, beliau bukan saja dapat mengurangkan berat badan, malah menambahkan pendapatannya sehingga empat angka dalam tempoh dua bulan.

Junaidah yang kini menetap di Bukit Rambai, Melaka hanyalah seorang suri rumah sepenuh masa tetapi beliau mempunyai pendapatan mencecah angka RM5000 dengan menjadi pengedar kepada produk HPM.

“Selepas melahirkan anak sulung, berat badan semakin bertambah dan saya selalu memikirkan cara untuk menguruskan badan.

“Saya tertarik dengan produk Jus Mate 5 (JM5) melalui akhbar Harian Metro dan sentiasa mengikuti perkembangan produk sebelum mencubanya,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Sebelum menggunakan JM5, berat badan Junaidah ialah sebanyak 65 kilogram (kg) dan beliau berjaya mengurangkan sebanyak 13 kg. Sekarang, beliau berbangga dengan memiliki berat badan sebanyak 52 kg dalam hanya tempoh empat hingga enam bulan semasa mengamalkan meminum JM5.

Kini, beliau juga memperolehi pendapatan yang sangat lumayan kerana menjadi pengedar kepada HPM selepas melihat sendiri akan keberkesannya.

“JM5 selamat dan berkesan berbanding produk kesihatan yang lain kerana JM5 langsung tiada kesan sampingan serta banyak membantu pengguna untuk mendapatkan berat badan yang ideal,” katanya lagi.

Berpuas Hati dengan Jus Mate5
Nurul Salwani Abdullah, 33, pernah mempunyai berat badan sehingga mencecah  98kg.

Selepas menggunakan Jus Mate 5, Nurul yang berasal dari Kota Bharu, Kelantan kini telah mencapai berat 56kg dan mahu menurunkan berat badan sehingga 50kg.

“Saya sangat berpuas hati dengan produk ini dan telah menyebarkan kepada rakan-rakan saya”.

“Kini, saya hanya mengambil 1 sachet sehari iaitu pada pukul 2 petang bagi menurunkan lagi berat badan ke tahap ideal iaitu 50kg”

Tidak Lagi Diperli Rakan
Sejak menggunakan produk Herba Prima Marketing (HPM), Jus Mate 5 (JM5) lapan bulan lalu, Ahmad Nasaie Ahmad Tarmizi, 22, tidak lagi diperli rakannya kerana mempunyai bentuk tubuh yang agak berisi.
Ibu tersayang bertanggungjawab memperkenalkan produk JM5 kepada beliau selepas menonton rancangan bual bicara Wanita Hari Ini (WHI) di TV3 yang menampilkan Ketua Pegawai Eksekutif HPM, Datuk Dr Che Rozmey Che Din (DDR).

“Dulu saya agak malu diperli rakan kerana nampak bentuk perut yang ketara, tapi kini saya boleh berbangga dengan bentuk badan yang saya miliki sekarang,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Selepas menonton DDR di WHI, ibunya tertarik dengan penerangan yang diberikan DDR tentang produk JM5 lalu mengesyorkan kepada beliau untuk mencubanya.

Beliau yang juga merupakan seorang kerani amat berpuas hati dengan kesan pengambilan JM5 dan masih lagi menggunakannya sehingga ke hari ini. Jejaka yang menetap di Kuala Lipis ini juga gembira mempunyai berat badan sebanyak 63 kilogram (kg) berbanding dulu, 75 kg.

“Memang berbaloi menggunakannya kerana tiada langsung kesan sampingan yang memudaratkan, malah saya masih lagi boleh bergerak aktif dengan mengamalkan minum JM5,” katanya lagi.

Hanya Sebulan Sahaja
“Percubaan selama sebulan sahaja berjaya membawa perubahan besar kepada saya kerana menurunkan berat badan yang diimpikan selama ini menjadi kenyataan,”kata Penyelia Jurutera yang tinggal di Sentul, Kuala Lumpur.

Mohd Shahriazri Abdul Razak, 31, ternyata mencapai impian kerana dapat menurunkan berat badannya dari 97 kilogram kepada 73 kg dengan mengambil Jus Mate 5 dalam masa sebulan sahaja.

“Produk JM5 sangat berkesan kerana penurunan berat badan saya menurun sebanyak 24kg dalam tempoh sebulan dan keadaan ini kekal walaupun saya tida mengamalkannya lagi.

“Saya yakin dengan produk yang mujarab ini kerana tidak pernah terfikir berat badan saya turun dengan begitu banyak sekali dalam tempoh yang singkat pula,”katanya.

Menurutnya lagi kejayaan penurunan berat badan telah membawa  perubahan besar dalam hidupnya kini.

Hari Perkahwinan Menjadi Detik Indah Dengan Jus Mate5
Hari perkahwinan yang bakal tiba pasti menjadi kenangan terindah buat Mohd Zahid Hassan, 25, apabila berjaya mendapat berat idamannya, 65 kilogram (kg).

Beliau yang bertugas di Majlis Perbandaran Seberang Prai (MPSP), Pulau Pinang ini begitu gembira kerana berjaya mengurangkan berat badan sebanyak 25 kg selepas mencuba produk Herba Prima Marketing (HPM), Jus Mate 5 (JM5).

Tunang tersayang bertanggungjawab memperkenalkan produk ini kepada beliau dan setelah menggunakan hampir setengah tahun, hasil yang diperolehi sangat menakjubkan.

“Alhamdulillah, saya rasa bersyukur kerana berjaya mendapat berat seperti ini, tambahan lagi hari bahagia saya bakal menjelang.

“Dulu saya selalu diperli rakan tentang saiz seluar yang dipakai dan saya rasa sedih juga disebabkan mempunyai bentuk badan yang besar dengan berat 90 kg,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Kerana keajaiban JM5, beliau sendiri mengesyorkan JM5 kepada sepupunya yang memiliki berat badan berlebihan dan hasilnya juga ternyata menakjubkan.

Walaupun sudah mendapat berat yang ideal, sehingga kini beliau terus mengamalkan meminum JM5.
Sokongan daripada keluarga turut membantu beliau untuk mendapatkan berat badan yang diidamkan sejak dulu lagi.

Amal Minum Jus Mate5..Gastrik Hilang
Walaupun sudah menggunakan produk Herba Prima Marketing (HPM), Jus Mate 5 (JM5) sejak tujuh bulan lalu, Noor Fazila Mohd Basir, 27, tetap berpuas hati dengan berat badannya sekarang. Suatu ketika dulu, suri rumah sepenuh masa ini pernah memiliki berat badan yang mencecah 90 kilogram (kg), namun beliau sentiasa berharap untuk mengurangkan berat badannya sehingga ke tahap yang membanggakan.

“Syukur Alhamdulillah kerana berat badan saya sekarang ialah 73 kg dan saya mensasarkan berat badan menurun ke 60 kg.

“Produk JM5 sangat berkesan dan langsung tidak mempunyai kesan sampingan yang boleh memudaratkan kesihatan seperti produk yang pernah saya gunakan sebelum ini,” katanya ketika dihubungi hari ini. Sebelum mengamalkan minum JM5, beliau selalu mengalami ‘gastrik’ iaitu tekanan atau tindak balas kimia daripada ubat, makanan dan jangkitan bakteria yang boleh menyebabkanpembengkakan di kawasan perut.

Hasilnya, wanita ini tidak lagi mengalami masalah ‘gastrik’ seperti dulu malah berjaya mengurangkan berat badannya. Wanita yang berasal dari Sitiawan, Perak ini juga turut menjadi pengedar produk HPM dan mempunyai pendapatannya sendiri.

“Saya juga berazam untuk memiliki tubuh yang langsing dan mensasarkan dua hingga tiga bulan untuk memperoleh berat badan idaman,” katanya lagi.

Kualitinya Setanding Jenama AntaraBangsa
Jika dahulu berat badannya melebihi 94 kilogram (kg), kini Roshidi Ahmad, 39, boleh berbangga dengan berat badannya sekarang, 75kg.

Kali pertama diperkenalkan produk Jus Mate 5 (JM5) ialah melalui Karnival Jom Heboh yang diadakan di Pulau Pinang baru-baru ini.

“Pada mulanya saya hanya melihat produk JM5 melalui akhbar saja, tetapi selepas melihat JM5 di Karnival Jom Heboh, terdetik di hati saya untuk mencuba produk ini.

“Saya amat berpuas hati dengan JM5 kerana banyak membantu saya untuk mengurangkan berat badan dan kualitinya setanding antarabangsa kerana tiada kesan sampingan yang lain,” katanya.

Penyelia kilang yang menetap di Simpang Empat, Pulau Pinang ini sudah menggunakan enam kotak JM5 sejak Oktober lalu dan berjaya mengurangkan berat badan sebanyak 19kg.

Menurut Roshidi lagi, beliau sebelum ini pernah mencuba produk lain untuk mengurangkan berat badan namun hasilnya sangat mengecewakan, malahan beliau mendakwa kerap sakit perut dan buang air besar.
Terbukti produk JM5 edaran HPM ini berkesan dan selamat digunakan malah beliau sendiri akan mempromosikan produk berkenaan kepada rakan-rakan yang lain.

Dapat Kongsi Baju Dengan Ibu
“Semua produk yang digunakan sebelum ini memberi kesan masalah pembuangan air besar secara tidak terkawal,”kata gadis yang berasal dari Johor ini.

Mencuba produk Jus Mate 5 adalah satu keputusan yang bijak kerana hasil yang diperolehi memberi kepercayaan kepada  Siti Fatimah Noh bt Abdul Aziz, 28, untuk meneruskannya secara teratur dan berkesan.

Gadis yang menjawat jawatan sebagai  Eksekutif IT  sangat berterima kasih kepada Datuk Dr Che Rozmey Che Din kerana dapat menurunkan berat badannya sebanyak 20 kilogram  iaitu dari 103kg kepada 83kg.

“Kini saya dapat memakai seluar pada saiz 38kg dengan penuh rasa syukur yang tidak terhingga dan menikmati kehidupan ini dengan lebih nikmat serta tidak percaya perubahan ini  berlaku pada diri sendiri.

“Saya kini dapat menjalani kehidupan seperti insan lain tanpa perlu merendah diri dan semakin berkeyakinan berhadapan dengan orang ramai ,”kata gadis ini. Tambahnya lagi, beliau kini dapat berkongsi baju dengan ibunya semula.

Berat Kurang, Tahap Gula serta Kolestrol Dalam Darah Normal
Syukur yang amat-amat sangat pada Tuhan kerana melahirkan Dr. Rozmey ke dunia ini…kata-kata ini diucapkan oleh seorang suri rumah kepada Pengarah Urusan Herba Prima Markerting Sdn.Bhd Dr. Che Rozmey Che Din selepas produk HPM iaitu Jus Mate 5 berjaya membantu menyelesaikan masalah kesihatannya.

Marziah Mamat, 37, dari Dungun Terengganu menghadapi masalah kesihatan yang agak teruk termasuk mengalami bacaan gula dan kolestrol yang tinggi dalam darah.Menurutnya beliau pernah dimasukan ke hospital selama lapan hari kerana mengalami sesak nafas akibat saluran darah sempit dan disyaki sakit jantung.

“Masa tu saya rasa dunia saya hampir kelam …semua ubat kolestrol dihentikan kerana bimbang membawa kesan ke hati.

“Bermula dari itulah saya mula berdiet tapi saya tewas kerana tak tahan lapar sehinggalah saya terbaca tentang produk ini…saya terus menghubungi Puan Rohana Che Din yang mana menjadi upline saya sekarang ni,” kata beliau dalam kenyataan beliau kepada HPM baru-baru ini.

Katanya selepas dua bulan mengambil Jus Mate 5, beliau dipanggil untuk menjalani ujian tahap tekanan jantung di hospital dan beliau disahkan bebas dari penyakit itu dan tahap gula serta kolestrol dalam darah kembali normal.

“Sekarang ni berat badan saya juga turun dari 74 kilogram (kg) kepada 58 kg. Dulu saiz seluar saya 36 sekarang 27 inci …saya cukup senang hati disamping kelihatan anggun bergaya,” kata beliau.
“Dengan kesihatan yang cukup memuaskan , saya tidak melepaskan peluang berkongsi produk baik ini kepada semua orang…malah saya cukup dikenali di Dungun ini kerana menjadi pengedar produk HPM,” kata beliau.
Marziah berkata hasil menjadi pengedar beliau berjaya meraih pendapatan empat angka dan mengucapkan terima kasih kepada Dr. Che Rozmey dan kakaknya Rohana kerana banyak membantu beliau dalam perniagaan itu.

Lebih Setahun Berlalu..Badan Tetap Maintain Gituuu...
Lebih setahun Yatimah Johar, 37, dari Sungkai, Perak berhenti dari menggunakan Jus Mate 5, namun berat badannya masih kekal dengan berat 51 kg. Yatimah berkata beliau menggunakan JM5 pada Jun 2008 kerana berat badannya mencecah 65 kg.

Pengambilan selama dua bulan itu berjaya menurunkan berat badannya sebanyak 14 kg dan beliau berhenti menggunakannya pada bulan Ogos tahun itu.

“Hari berlalu, bulan berganti bulan dan kini lebih setahun saya berhenti menggunakan jus itu…dalam tempoh tersebut tiada langsung kenaikan berat badan berlaku.

“Saya mengamalkan diet seperti biasa tanpa rasa lapar dan saya amalkan minum air kosong yang banyak. Sehingga kini saya kekal cergas dan bertenaga walaupun hanya makan nasi sekali seminggu,” katanya yang hanya mengambil nasi jika ada kenduri dan bersama sanak saudara.

Yatimah berkata keajaiban JM5 sentiasa dikongsi kepada rakan-rakan dan sesiapa sahaja yang mengenali beliau. Sementara itu, beliau berkata  walaupun hanya suri rumah, namun beliau berjaya mendapat bonus lumayan setiap bulan hasil menjadi pengedar produk HPM.

“Golongan suri rumah patut menceburi diri menjadi pengedar seperti saya, pendapatan saya kini hampir mencecah lima angka..jadi hubungilah saya untuk berkongsi pengalaman di nombor 016-5463742,” tambah beliau.  

Kesan Ambil Pil Kurus
“Saya tidak dapat tidur selama tiga malam kesan daripada pengambilan pil kurus yang tidak terancang pada bulan puasa lalu”kata Siti Rahmah, 22.

Beliau  telah mengambil keputusan yang drastik untuk menurunkan berat badannya tanpa mengambil kira kesan buruk akan terjadi kepada beliau.

“Saya mengimpikan badan yang menawan seperti teman-teman lain kerana kerap kali merasakan rendah diri apabila berhadapan dengan orang ramai. “Keinginan berfesyen seperti teman-teman agak terbatas kerana badan yang besar  menjadikan saya perlu lebih berhati–hati dalam membuat pilihan ,”katanya.

Menurutnya  lagi , beliau selalu berangan untuk memiliki badan yang kurus kerana ingin memudahkan pergerakan  sebagai peniaga .

“Setelah menemui Jus Mate 5(JM5) dan mencubanya selama lima bulan saya dapati badan saya mengalami perubahan yang menakjubkan dengan penurunan sebanyak 37 kilogram (kg) dari 102kg.

“Keadaan ini memberi nafas baru dalam hidup saya serta berkeyakinan yang tidak terhingga  untuk saya terus melangkah kehadapan.”katanya

30 kg Selama 3 bulan
Tidak dapat melelapkan mata saban malam menimbulkan masalah kepada Cikgu yang bertugas di Pulau Tuba, Langkawi ini. Ahmad Budiman Abu Bakar sering mengalami keletihan saban hari kerana badannya yang besar namun keinginan dan semangat yang tinggi membolehkan beliau mengatasi masalah tersebut.

“Saya lansung tidak berselera untuk makan dan tidur walaupun perut berkeroncong kesan daripada  pil Duremen  yang disarankan oleh doktor tempoh hari.

“Berat badan saya turun 30 kilogram selama tiga bulan setelah mengamalkan Jus Mate 5 serta melakukan aktiviti ringan pada sebelah petang.


“Produk ini menjadikan saya bertenaga pada siang hari walaupun tidak menjamah makanan berat seperti biasa,”kata cikgu ini.


Isteri Muda??

“Saya disangka isteri kedua apabila nampak ramping dan menawan kerana  berat badan saya turun 30kg dalam masa tiga bulan. Kata seorang suri rumah  Aneetha Banom, 35, menetap di Ampang, Kuala Lumpur dengan penuh bersemangat dan gembira.

Produk yang didengar sebelum ini tidak dapat meyakinkan beliau untuk mencuba ,namun JM5 berjaya memberi keyakinan kepadanya walaupun tidak melakukan sebarang  senaman.

“Diet yang diberikan oleh Datuk Dr Che Rozmiey Che Din menjadi panduan kepada saya semasa menggunakan JM5.

“Perubahan ini membuatkan saya lebih teruja dan bersemangat untuk mengamalkan diet secara berterusan,” kata Aneetha.

Jus Mate5 Buat Susu Badan Banyak dan Kulit Anak Cantik
Seorang testimoni Jus Mate 5 yang dijemput Datuk Dr Rozmey Che Din semalam untuk rakaman khas Nona di TV3 menceritakan pengalaman menakjubkan beliau semasa menggunakan Jus Mate 5. Suzana Mohd Yusuf, 38, dari Taman Selasih Kulim berkata beliau menggunakan Jus Mate 5 semasa anaknya berusia lima bulan iaitu pada Mei 2008. Katanya ketika itu anaknya masih menyusu badan namun beliau yakin Jus Mate 5 dapat menurunkan berat badannya yang ketika itu 60 kilogram (kg).

“Alhamdulillah…selepas lapan minggu berat badan saya turun kepada 47 kg dan paling saya gembira, semasa minum jus itu, susu badan saya sangat banyak…mungkin disebabkan hormon saya yang stabil.

“Satu lagi saya perasan kulit anak saya halus dan cantik…badan dia tak jadi ruam macam abangnya yang lain walaupun seharian pakai pampers,” kata beliau yang kini masih mengekalkan berat badan 47 kg walaupun berhenti menggunakan JM5

Katanya sejak mendapat berat badan ideal ini, beliau bertambah yakin untuk berjumpa orang ramai malah berjaya menjadi pengedar aktif hasil dari penggunaan jus itu.

Berat Kekal 47kg, Pendapatan Naik ke Lima Angka
Bermula dari menjadi pengguna Jus Mate 5, kini Rosnani Sembok, 31, dari Kuala Terengganu, Terengganu berjaya meraih pendapatan hampir lima angka sebulan. Rosnani berkata beliau mula menggunakan JM5 pada Jun 2008 kerana mempunyai berat badan sebanyak 60 kilogram. Katanya selepas enam minggu beliau berjaya menurunkan berat badannya kepada 47 kg.

“Dari situlah saya berjinak-jinak menjadi pengedar, ramai rakan cikgu di sekolah berminat untuk membeli produk HPM daripada saya.

“Sehingga ke hari ini saya berjaya memperolehi pendapatan hampir lima angka setiap bulan dan saya akan terus memperluaskan pernigaan ini sehingga mendapat bonus lima angka,” kata beliau.

Rosnani berkata beliau bersyukur kerana ‘pertemuan’ beliau dengan JM5 banyak membantu mengubah hidup beliau. Katanya berat badan beliau terus kekal kepada 47 kg walaupun sudah hampir dua tahun beliau berhenti menggunakan jus itu.

“Berat badan saya kekal tetapi pendapatan saya pula bertambah dari hari ke hari,” kata beliau.

12 Hari Turun 9.1kg
Pelajar Politeknik Sultan Abdul Halim (POLIMAS),  Siti Baizura Shaarani, 22, berjaya turun sebanyak 9.1 kg selepas 12 hari menjalani program Akademi Langsing dan Jutawan dR Rozmey sejak 28 Disember lalu. Katanya ketika itu anaknya masih menyusu badan namun beliau yakin Jus Mate 5 dapat menurunkan berat badannya yang ketika itu 60 kilogram (kg).
“Alhamdulillah…selepas lapan minggu berat badan saya turun kepada 47 kg dan paling saya gembira, semasa minum jus itu, susu badan saya sangat banyak…mungkin disebabkan hormon saya yang stabil.

“Satu lagi saya perasan kulit anak saya halus dan cantik…badan dia tak jadi ruam macam abangnya yang lain walaupun seharian pakai pampers,” kata beliau yang kini masih mengekalkan berat badan 47 kg walaupun berhenti menggunakan JM5. Katanya sejak mendapat berat badan ideal ini, beliau bertambah yakin untuk berjumpa orang ramai malah berjaya menjadi pengedar aktif hasil dari penggunaan jus itu.

Pada minggu timbangan berat badan itu, gadis dari Jitra itu berada dikedudukan teratas mengatasi sembilan peserta lain yang berada dalam program berkenaan. Tempat kedua ialah Shalina bt Anuar (8.1kg); Nureni Abdullah (7.9kg); Nurul Ainssa Abu (7.7kg); Nik Nurfarizan Nik Ibrahim (7.4kg); Amreetha Bee Omar (6.9kg); Sumaiyah Abu (88.2kg); Norhaniza Jamaluddin (6.2kg), Lela Allan (5.9kg) dan Aida Farizan 5.7kg.

Siti Baizura berkata sepanjang program itu dia melakukan setiap aktiviti yang dilakukan dengan bersungguh-sungguh termasuk mengambil separuh diet yang diberikan kepada program terbabit.

Masalah Berat Badan, Jerawat Hilang Setelah Mengamalkan Jus Mate5 
Hampir setahun dibelenggu masalah jerawat dan berat badan berlebihan, seorang ibu kepada dua orang anak akhirnya berjaya menyelesaikan masalah  itu selepas minum Jus Mate 5. Nor Ashikin Azizan, 25, dari Kuala Lumpur berkata tahun lalu beliau langsung tidak datang haid dan tidak tahu apa puncanya. Katanya berat badan beliau pula naik secara mendadak sehingga mencapai 65 kilogram (kg). 

" Muka saya pula ditumbuhi jerawat besar seperti ada air di dalamnya..tengok muka sendiri sangat mengerikan, saya jadi hilang keyakinan diri. Malah nak keluar rumah pun saya malu.



“Sehinggalah pada bulan puasa lalu saya berjumpa dengan upline saya kak Nurul di Kuantan, Pahang dan beliau mencadangkan saya menggunakan JM5,” kata beliau. Nor Ashikin berkata setelah menggunakan jus itu selama sebulan, berat badan beliau mula turun dan jerawat di muka semakin hilang. 

“Bukan itu saja, dalam masa yang sama,haid saya kembali normal dan sehinggalah bulan Disember, berat badan saya turun kepada 56 kg dan disahkan pula mengandung anak ketiga,” tambahnya lagi.      

Kekal Langsing Dan Awek Muda Bersama Jus Mate5   
Umur ibu kepada anak tiga ini hampir mencecah 40 tahun, namun apabila berjalan dengan anak-anak, ramai akan menyangka beliau adalah kakak mereka. Itulah perubahan dialami oleh Norhasnida Othman, 38, dari Sentul, Kuala Lumpur setelah beliau berjaya menurunkan berat badan dari 60 kilogram (kg) kepada 48 kg. 


Norhasnida berkata penurunan sebanyak 18 kg itu hanya dilakukan dalam tempoh 40 hari setelah menghabiskan dua kotak Jus Mate 5.      

“JM5 sangat berkesan…saya juga rasa bertenaga malah suami turut memuji perubahan saya. “Dalam pada itu,  ramai yang memuji saya nampak lebih muda dari usia sebenar dan ada yang kata saya ni kakak kepada anak sulung saya yang berusia 15 tahun,” kata beliau. Menurut Norhasnida selepas mendapat berat badan ideal beliau kini bertindak sebagai pengedar produk HPM pula dan sedang mempelajari internet untuk meningkatkan jualannya.

Turun 40kg Dalam Masa 3 Bulan
Seorang operator pengeluaran dari Pulau Pinang berjaya menurunkan berat badannya sebanyak 40 kilogram (kg) hanya dalam tempoh tiga bulan. Musfaridzuan Mujer, 30, berkata berat asalnya adalah 143 kg dan beliau diperkenalkan Jus Mate 5. Katanya selepas menghabiskan satu kotak JM5, beliau berjaya menurunkan berat badan sehingga 10 kg dan sehinggalah kotak ke empat beliau turun ke 103 kg.
“Memang menakjubkan..kalau dulu saya lah manusia paling kuat makan tapi dengan Jus Mate 5 saya tak rasa lapar. “Kerja pun bertambah kuat kerana kaki saya tak sakit lagi walaupun berdiri lama,” kata beliau yang masih belum berumahtangga. 

Beliau berkata selepas berjaya mengurangkan berat badannya, ramai gadis yang mula beri perhatian terhadap beliau malah keyakinan dirinya turut bertambah. Katanya jika dulu hendak menegur orang pun beliau malu tetapi kini orang pula yang menegur dengan perubahan beliau.   

Perut Buncit?? Jus Diet Mate5 Adalah Penyelesaiannya   
Kecewa dengan pil pelangsing yang hanya memberi kesan ke tandas setiap masa selama setahun, seorang juruteknik kilang akhirnya memilih untuk menggunakan Jus Mate 5 bagi mengubah masalah itu.

Shihabuddin Doii, 35, dari Kulim berkata  beliau terpaksa berhenti mengambil pil pelangsing terkenal itu setelah kerap ke tandas sehingga mengganggu kerjanya. Katanya  pada Ogos lalu beliau membeli tiga kotak JM5 dan menjadi ahli HPM.

“Selepas seminggu, saya mengalami perubahan positif , saya rasa bertambah sihat dan cergas melakukan aktiviti harian. 

“Di kilang pula kawan-kawan pula mula tegur perut saya semakin kempis, jika tidak perut sayalah yang paling buncit,” kata beliau.

Bapa kepada dua orang anak itu sudah menghabiskan dua kotak JM5 dan berat badannya turun dari 109 kilogram (kg) kepada 95 kg sekarang.     


Menyesal Tidak Kenal Jus Mate5 Dari Awal

Wanita ini tidak pernah terlintas lansung difikiran untuk mencuba jusmate 5 kerana sangkaannya produk jusmate 5 sama dengan produk yang lain.

Namun bagi Noraini Abdullah, 41,  berat yang hampir mencecah kepada 80kilogram menyebabkan beliau berazam untuk menurunkan berat badan.

Katanya  cerita mengenai suami kak azah didalam majalah famili yang dibelinya, telah menarik minat beliau untuk mencuba produk Jus diet mate 5.

“Saya menggunakan JDM 5 selama satu bulan dan hasilnya berat badan saya turun dari 79kg-72 kg. Saya meneruskan pengambilan JDM5 dan berat badan saya turun kepada 65kg dalam tempoh lebih dua bulan.

“Sebelum ini saya mengalami kesakitan di bahagian kaki, saya tidak tahu nak guna ubat apa… dah puas berurut, masih sakit juga tetapi setelah menggunakan JDM5 kesakitan di bahagian kaki itu telah hilang Alhamdulillah gembiranya tidak terkata,”kata beliau ketika dihubungi hari ini.
Noraini berkata berkat kesungguhan seseorang itu, pengurangan berat dapat diatasi sepenuhnya.

"Kalaulah saya tahu Jus Mate ini boleh membuatkan badan saya jadi cantik begini dah lama saya menggunakannya...Sememangnya Jus Mate ini memang hebat sekali. Kepada sesiapa yang belum mencuba dan ingin mencuba Jus Mate amatlah dialu-alukan", katanya.

Jus Mate5 Memberi Impian Baru
Seorang production upline di Universiti Teknologi Malaysia  kini mampu tersenyum selepas bejaya menurunkan berat badan  dengan menggunakan Jus Mate 5.

Rosiyana Puniran, 24, ini berpuas hati dengan pengambilan JM5 kerana berat badan beliau turun sebanyak 10 kilogram dari 112kg kepada  102kg.

“Saya berpuas hati dengan mengamalkan JM5 ini kerana ianya telah memberi saya harapan dan impian baru bagi mencapai  berat badan yang ideal.

“Saya mengamalkan JM5 ini selama  dua bulan dan hasilnya dapat  dilihat dengan penurunan berat badan saya pada masa kini,” katanya.

Rosiyana berharap dia dapat mengurangkan berat badannya yang ideal tidak lama lagi.

Berat Badan Kekal Walaupun Berhenti Guna Jus Mate5 
Biarpun kini hampir lapan bulan beliau berhenti menggunakan Jus mate 5, seorang pelajar jurusan Teknologi Maklumat (IT) di UNISEL masih dapat mengekalkan berat badannya seperti dahulu. Nurfatihah Kamal Ariffin, 24, dari Taiping, Perak berkata beliau terpaksa berhenti menggunakan JM5 kerana ketidakmampuan beliau disamping menjaga ibu yang mengidap penyakit kronik. Katanya beliau mula mengambil jus itu pada April lalu dengan berat badannya 102 kilogram (kg). 

“Selepas tiga minggu saya berjaya turunkan berat kepada 88 kg namun kerana kesempitan wang ditambah pula dengan keadaan ibu yang sakit, saya terpaksa melupakan hasrat saya untuk terus minum jus itu.

“Tetapi syukurlah  sehingga hari ini berat badan saya masih kekal begitu tanpa peningkatan,” katanya yang lebih mesra dengan panggilan Kiki. Ketika dihubungi  beliau berada di Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Star untuk menjaga ibunya yang baru selesai menjalani pembedahan. Nurfatihah berkata sekiranya keadaan mengizinkan beliau akan mengambil semula jus itu bagi mencapai cita-cita menurunkan berat badan ke tahap ideal.      

Dengkur Dan Kebas Hilang Setelah Menggunakan Jus Mate5 
Seorang pembantu di sebuah klinik di Klang, Selangor berjaya menurunkan berat badannya dari 80 kilogram (kg) ke 59 kg dalam tempoh tiga bulan dengan bantuan Jus Mate 5 (JM5). Menurut Suhanah Mahmud, 39, dari Bukit Kapar, Klang, beliau menggunakan JM5 pada bulan Mei lalu dengan mengikut diet yang disarankan oleh Dr Rozmey. Katanya beliau hanya makan sayur-sayuran dan buah-buahan serta minum air mineral sepanjang proses dietnya itu. 

“Jus itu pula saya ambil setiap hari, sedar tak sedar selepas tiga bulan berat badan saya turun sebanyak 21 kg dalam tempoh tersebut. “Malah kebas di kaki dan tangan turut hilang setelah sekian lama saya mengalaminya… semuanya berlaku begitu pantas dengan JM5,” kata beliau ketika dihubungi wartawan HPM di sini. Suhanah berkata beliau kini bertambah sihat dengan rasa bebas melakukan pergerakan serta aktif melakukan kerja harian di rumah. 

“Suami saya juga memberitahu yang saya tidak berdengkur lagi sewaktu tidur… patut lah saya rasa sungguh hebat dan segar bila bangun pagi. “Sekarang dah lima bulan saya berhenti guna JM5 dan berat badan saya masih 59kg.. terima kasih kepada puan Azah Aziz kerana memperkenalkan saya jus ini disamping membantu saya memberi nasihat semasa proses menurunkan berat badan.      

Pesakit Jantung Juga Boleh Mengamalkan Jus Mate5 
Setelah hampir empat tahun menderita kerana masalah jantung, seorang pemarut kelapa kini boleh hidup aktif selepas sebulan menggunakan Jus Mate 5. Anuar Azizan, 33, dari Ampang, Selangor dulunya seorang perokok tegar dan beliau disahkan mengidap penyakit jantung pada 2006. Katanya sejak itu beliau menjadi seorang lelaki yang kurang aktif dan mudah berpeluh. 

“Kalau dulu nak berlari satu kilometer (km) pun saya tak mampu tapi selepas menggunakan JM5 selama sebulan untuk menurunkan berat badan saya tak sangka saya bertukar menjadi lelaki aktif selain berjaya menurunkan berat badan dari 96 kilogram (kg) kepada 83 kg. 

“Badan saya rasa ringan dan paling sukar dipercayai saya mampu berjogging 10 km setiap petang, jika dulu saya berlari sikit pun saya akan muntah,” kata beliau ketika dihubungi wartawan HPM di sini. Menurut Anuar beliau juga rasa segar setiap kali bangun tidur malah beliau semakin kurang menghisap rokok. 

“Tiap kali nak hisap rokok saya rasa pahit jadi saya bertukar kepada rokok yang lebih ringan namun dalam kuantiti yang sedikit,” katanya. Saiz seluar beliau juga semakin kecil iaitu dari 42 inci kepada 33 inci kini. Kata Anuar beliau kini kembali normal seperti orang lain dengan badan yang cergas dan sihat.      

Dua Dalam Satu "Berjaya Menurunkan Berat Badan dan Akhirnya Berjaya Hamil.      
Impian seorang ibu kepada lima orang anak, Sharmila Wati Abu Samah, 35, untuk kurus akhirnya tercapai selepas menggunakan Jus Diet Mate 5 selama tiga bulan sahaja. Bukan itu sahaja dia juga disahkan hamil setelah lima tahun berusaha untuk mendapat anak yang ke enam.Suri rumah itu berjaya menurunkan berat badannya dari 81 kilogram (kg) kepada 70 kg pada Januari lalu, malah pada bulan berikutnya dia disahkan hamil pula.   
 
“Masa itu Tuhan saja yang tahu perasaan saya, tak sangka usaha saya selama ini untuk mendapatkan anak ke enam tercapai…dah lima tahun saya mencuba pelbagai produk dan ubat untuk mengandung, akhirnya JDM5 berjaya membantu merealisasikan impian saya.

 “Yang paling penting sekarang, saya selamat melahirkan anak dan anak saya sihat, itu saja,” katanya yang dijangka melahirkan anak November ini.  Bercerita mengenai keazaman beliau selepas bersalin, katanya dia mahu menggunakan semula JDM5 supaya berat badannya berada di tahap ideal. Katanya salah seorang anaknya, Nur Afiqah Adillah, 16, juga berjaya menurunkan berat badan hasil menggunakan JDM5. “Berat badannya dari 120 kg pada bulan Mac lalu turun kepada 68 kg sekarang,”       

Cergas Bersama Jus Mate5 
Saban hari kehidupan seorang kakitangan sebuah firma arkitek di Kuala Lumpur bertambah lesu dan tidak bermaya kerana mempunyai masalah berat badan berlebihan. Malah apabila menaiki  tangga ke tingkat dua sahaja boleh membuatkan Norhassani Syed Hassan, 44, sempuk dan mengah. Katanya dengan berat badan 90 kilogram (kg), ia sangat membataskan pergerakan beliau terutamanya di rumah dan tempat kerja. 

“Kerana sentiasa lesu dan lemah saya memberanikan diri menggunakan Jus Diet Mate 5 pada bulan Mac lalu. Selepas beberapa minggu menggunakan jus itu saya dapati ada perubahan pada diri saya. “Berat badan saya turun 20 kg, selain itu diri saya bertambah sihat dan cergas…saya naik tangga ke tingkat empat pun tidak menjadi masalah lagi,” kata beliau. Norhassani berkata kerja-kerja di rumah juga dapat disiapkan dengan cepat termasuklah memasak, membasuh dan mengemas rumah. 

“Kehidupan saya bertambah ceria bersama keluarga dan ramai yang memuji kerana saya semakin kurus serta mempunyai kulit yang cerah dan halus. Terima kasih JDM5…saya akan terus menggunakan jus ini untuk mendapatkan berat badan ideal,” katanya.      

Hamil Selepas Menggunakan Jus Mate5  
Seorang ibu yang ingin menurunkan berat badan terkejut apabila beliau disahkan mengandung setelah minum  Jus Diet Mate 5 (JDM5) selama lapan minggu. Menurut Raja Lisa Raja Ziral,28 dari Pasir Gudang, Johor beliau mengambil  JDM5 untuk menurunkan berat badannya yang ketika itu 86 kilogram (kg). 

“Saya beli JDM5 pada bulan Mei lalu di Karnival Jom Heboh,Danga Bay, Johor Bharu…niat saya memang untuk turunkan berat badan walaupun  disebaliknya saya juga sedang berusaha mendapatkan anak kedua. 

 “Saya cuma tahu jus ini boleh menurunkan berat  badan tapi tak sangka pula ia menyuburkan hormon sehingga saya boleh hamil,” katanya yang telah lima tahun menanti untuk mendapatkan anak. Raja Lisa berkata beliau hanya mengesyaki dirinya hamil apabila tidak datang haid selama dua bulan berturut-turut sebelum disahkan doktor hamil dua bulan. 

“Saya harap kelahiran bayi kedua ini dapat menceriakan lagi hidup kami sekeluarga pada Februari depan. “Sebaik saja habis pantang nanti, saya akan terus menggunakan JDM5 ini untuk mencapai impian saya menurunkan berat badan ke tahap ideal,” kata beliau.      

Tukang Urut Dan Jus Mate5
Menjadi tukang urut bukan lah satu tugas mudah kerana ia memerlukan banyak tenaga, tambahan pula jika tukang urut itu adalah wanita. Bagi ibu kepada empat orang anak Norazlia Shahrome, 46, dari Kuala Lumpur  beliau melakukan tugas itu bagi membantu kaumnya sendiri yang memilih untuk mendapatkan rawatan sampingan secara tradisional. Namun dengan berat badannya 80 kilogram, ia sedikit sebanyak  menyukarkan pergerakan beliau.  Norazlia sendiri sakit lutut dan tumit akibat berlebihan berat badan.

“Kalau badan gemuk saya nak mengurut pun susah, saya cepat lenguh dan kurang bertenaga…lepas itu barulah saya terfikir menurunkan berat badan sekiranya mahu lebih aktif.

“Jadi pada bulan Mac lalu saya mula mengambil Jus Diet Mate 5 (JDM5).  Selepas empat hari saya minum berat saya turun kepada 3 kg dan 12 hari berat saya turun lagi 11 kg.  Jus ini memang sebati dan berkesan dengan saya.

“Selepas 12 minggu berat badan saya turun kepada 56 kg  sehingga  anak-anak perempuan saya cemburu melihat saya kerana mempunyai bentuk badan saya lebih menarik dari mereka,” katanya.
Norazlia berkata sejak minum jus itu, beliau mula rasa cergas dan bertenaga, sakit lutut dan tumit beliau hilang.  Malah di bulan puasa ini beliau lebih bertenaga dari anak-anak gadisnya semasa melakukan kerja-kerja rumah.

“Apabila suami saya minta tolong mengurut, beliau kata sakit sedangkan saya baru pegang sikit saja…memang saya rasa perubahan ketara dengan JDM5 yang buat saya rasa sihat, bertenaga dan lebih yakin,” kata beliau yang sibuk membuat persiapan Aidilfitri.

1 comment:

  1. sesiapa yang mempunyai pengalaman yang manis bersama Jus mate5 boleh dikongsikan di sini..terima kasih di atas sokongan anda selama ini

    ReplyDelete